04 augusti 2008

Tankar från Stockholmsresa

"att leta efter sig själv
det är vad som gäller här i stockholm"


Det var ett försök i alla fall.
Och här är lite av vad jag kom fram till och inte lyckats glömma av riktigt än.

# Allting beror på vad man innan ställer in sig på. Saknad till exempel.

# Bra saker när allting plötsligt blir lite mindre glatt:
Fisherman's friend
<3-sms style="COLOR: rgb(0,153,0)">

# Dåliga saker när allting plötsligt blir lite mindre glatt:
Vita stjärnor på svart som bara finns överallt när de inte ska det

# Allting är ett pussel. Vi gör ett försök att klistra ihop det och har äntligen hittat en ny metod. Istället för med våld tvinga ihop alla bitarna så filar vi kanterna. Långsamt jovisst, men kanske så lönar det sig i längden.

# Hammarbys egentliga plan är inte att vinna allsvenskan som man kanske kan tro. Nej, inte alls. Deras mål är istället att få in "söder" i precis allting. Att komma ifrån söder, spela på Söderstadion och innehava spelarna Freddy Söderberg och Fredrik Söderström är bara början. (Den sistnämnda kvitterade dessutom till 2-2 mot LSK två minuter innan matchen tog slut. Bitter? Jag? Nejdå hosthost).
Imorgon vävrar de 17-årige talangen Robin Söder från IFK. (Inte för alla mål han gjort på senaste, utan pga hans efternamn såklart).

# LSK-spelarna förföljer oss. De outtalade misstankarna kan nu äntligen bekräftas.
Remember: Vi bodde inte på samma hotell som dem, de bodde på samma hotell som oss. (:D)
Wilson och Kärna är en massa trevliga.
Bortaläktaren var ganska tom (men inte alls så som förfarat) och jag + sys var med i TV några gånger, eh.

# Hur mycket jag än försöker kommer jag aldrig bli tillräcklig (för dig). Och jag tänker inte försöka, för det finns en gräns och den går vid att vara sig själv.

# Jack omsluter mig. Jack räddar mig. Jack är värmen i regnet.

# Vi åt frukost i globen, niceyes
_

"Hjärter Dam du kan duka för två
jag tar tåget ner framåt kvällen"


Imorgon åker jag antagligen bort igen (tågtågtåg). Jag vet helt seriöst inte vart vi ska, men jag vet att vi kommer hem på torsdag.
(och då åker jag ytterligare igen, men det är då och inte nu).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så klok :*
Men kan du förklara punkt ett lite närmare?
Och vem är Jack? Och vem kommer du aldrig bli tillräcklig för?

Anonym sa...

Det heter ju Fis-Hermans vänner :D

Anonym sa...

Ja VEM är Jack? :O