13 augusti 2008

Innerligt

Kanske tror du att du vet så mycket bättre än mig (punkt och konstaterande, ingen fråga med frågetecken).
Kanske tror du att du är så mycket mer insatt, med både hjärta och hjärna.Bara för att ni alltid står i centrum, när vart och hur förutsättningarna än är.
Bara för att ni inte är rädda att stå för er sak och inte är sena med att visa det gång och gång efter annan.
Ni och du är mest hängivna, visst är det så visst är det så.

på hemmaplan
kanske

För du har aldrig tänkt tanken att färdas flera mil för sakens skull också kan kallas hängivenhet. Se perspektivet ur ett objektiv. Spara, föreviga och lagra alla stunder där de finns kvar långt efter att du har blandat ihop dem med allt annat.

(vem är det som vet mest och bäst då?)


Om vi gör den osynliga tävlingen till en synlig tävling vinner du inte hur lätt som helst.
Om vi gör det till en lek att inte känna kommer jag inte ge upp
(bara nästan)

_

Och ja
jag lever på era kommentarer.
tack

3 kommentarer:

Fjärilsflickan sa...

E du är en skrivaridol i mina ögon... kan inte fatta att någon kan fånga orden som du. Du är som jag och mina fjärilsord fast fem gånger bättre... det är så orättvist och så kan du fota med... älskar dig! <3

ryuzaki sa...

Jag håller med flickanmedhåletihanden till alla procent i hela världen! Jag fattar inte hur du kan vara så grym?! Eller jo, det gör jag ju - och det är det som är hela grejen <3

Tack för tipset, btw :*

Fjärilsflickan sa...

Jag tänker ett ord...(jag vet inte om det har med saken att göra men jag tänker det ändå, haha, du har manípulerat mig men det gör ingenting)

Jag tänker:
"Fotboll"

<3