06 september 2008

Samtidig symbolik för ciruks 910 dagar

Från varje håll kommer olika ljud. En tanke far genom huvudet: hur många av dem är det möjligt att höra samtidigt?

Bakifrån
en uppfälld dator
smyckad med stjärnor, glittrande i blått, rött, guld och silver
står för vackerhet
spelar musik från en livekonsert, bara inofficiellt inspelad
"håll ditt huvud högt, det är allt man kan begära"
Kent såklart, som alltid.

Framifrån
tryggheten från en fotbollsmatch
landskamp Albanien - Sverige
nationalsången ljuder och ibland slås jag av meningen med den
grönt, grönt, grönt, stående människor, sjungande.

Från hörnet
rösten från ett telefonsamtal
av karaktären vivillintelyssnaegentligenmenundgårinteatthöra
upprördhet
och långsamt klargör det ändå saker
som vilken sida jag står på
och alltid kommer göra

Precis bredvid
klockans eviga tickande
tick tack tick tack
_

Det var några timmar sedan nu
sparat i utkast som så mycket annat.

Jag tittade bara på de sista 20 minuterna av matchen. Behöver jag ens säga att det blev 0-0? Det låg i luften ända sedan morgonen grydde.
Svenska landslaget bryr sig inte ett dugg om att en stor del av min framtids upplevelser beror på hur många poäng de tar.

& ännu ljuder kent live i högtalarna
"språk, jag behöver inget språk
med tiden på min sida"

Ett worddokument finns uppe också.
S, F, J, S
1709 ord än så länge. Inte så mycket men mer noggrant än på länge.
Kanske blir det någonting, kanske inte.
Om ni vill kan ni fundera över vad bokstäverna står för.

(eller DFAEDSMIKS, men det är ett oavslutat kapitel)

1 kommentar:

A Broken Photograph sa...

du är så ja...dina ord..dej obeskrivligt :*