12 september 2008

Klockan mer

Jag kan inte komma på någon rubrik. Jag kan inte riktigt komma på vad jag ska skriva här heller. Så fort det börjar ta form så blinkar det till där nere av orange och allt far iväg igen.

Dagen bra sjunger trastarna i träden
omges av ljus i olikfärgade cirklar
folk folk folk
omsluten trygghet
mys
och dessförinnan ganska glömt
om jag inte tänker efter
och det gör jag inte
nu

men det var bättre än förväntat det också

Nej. Nu tar jag och rekommenderar alla (ganska så ickeexisterande) läsare att klicka in på Mickas blogg , och läsa hennes senaste inlägg "Fjärilspoet byter ord med Legoflickan", bara för att det är bäst.

Jag heter inte Mats, jag heter Mat.

4 kommentarer:

Fjärilsflickan sa...

Inte vad du eeeeter, vad du heeeter <3

Anonym sa...

Mat heter man inte, mat äter man. "Äta bör man, annars får man gå omätt." - Oscar Wilde

svartvitinuti sa...

Du skriver så fint, din blogg är en av mina favvosar.. :D

A Broken Photograph sa...

ni är så sköna ni två asså ^^