23 oktober 2008

tjugoåttonde

Bäst att erkänna med en gång. Jag skriver inte det här inlägget för att jag plötsligt kände att nu var det längesen, eller jag har så underbara läsare så jag måste uppdatera för deras skull, eller vilken annan snäll och sympatisk anledning ni än kan komma på.
Nej, allt för att skjuta upp engelskläxan en stund till.

Nu tänker jag berätta om min dag baklänges (fråga inte varför) bara så ni vet.
Den senaste timmen har jag snurrat runt i lägenheten utan att utföra speciellt mycket vettigt överhuvudtaget. Förutom städa lite kanske. Och duscha. Och äta. Så kanske var det ganska vettiga saker ändå.
Innan dess var jag och dansade show, med betoning på dansade eftersom vi bara gjorde det idag.
Före showen hade jag varit på jazzlektion och också dansat, fast där en egenkomponerad sak av gruppen. Innan det sällskaplade jag med Mikaela på Cacuts, uddevallas underbara gator och sinclairs projektarbetsutställningar.

Före det hade vi flextid. Då satt jag hemma och skrev mycket duktigt klart min hemtenta som revoltuioner och ideologier. Innan det hade jag tysklektion på Östrabo vilket var väldigt jobbigt... not. Tidigare hade jag haft lunchrast men det var tråkig så det kan vi strunta i att berätta om. Dagen första lektion var svenska och då redovisade vi våra böcker (Till min dotter i Frankrike... förslag till vilken bok jag ska läsa nästa gång välkomnas!) genom boksamtal.
På morgonen vaknade jag. Så är det.

Nu kommer en sån här fin för övrigt-lista som jag tycker om.
Så...

För övrigt:
# Börjar NaNoWriMo snart. Underbart att jag har koll, plan och tid för det! Well, well.
# Måste jag påpeka att Nissaström var trevligt.
# Är det lov snart. Behövligt ohyes.
# Tycker jag att vi kan hoppa över skoldagen imorgon.

# Ska jag avsluta med några välkända visdomsord: Tetris är bäst!
Glöm aldrig det.

4 kommentarer:

ryuzaki sa...

Uuuh, jag kommer typ inte ha tid för NaNoWriMo :O Jag typ drunknar i skolarbeten -.-

Men jag ska jobba på det. Typ.

<3

Anonym sa...

Slå mig inte nu,
men jag tror aldrig jag har spelat Tetris :'o
Jag har inte sett Pretty Woman heller. Och jag tycker att sill är äckligt.
Fast inte för att det har någonting med saken att göra.
Jag lade till dig på msn förresten (:
Fred och rymd<3

A Broken Photograph sa...

Dagar som läses baklänges är trevligt. Hela du är massa trevlig :) sen så, ja NaNoWriMo...jag vill också ha massa idéer...så kan inte lova att jag kommer på något bra eller kommer på något överhuvudtaget, men jag ska försöka i vilketfall :* sen så känner jag att detta blev ganska meningslöst. Men ville säga något.

Anonym sa...

Men engelska är ju kul, varför skjuta upp en sådan läxa :'D