29 oktober 2008

kunde höra höstens mörka vatten rusa under bron

jag letar efter rispor i ytan
en spricka, ett hål, en skarv

o s a m m a n h ä n g l i g h e t
bokstaveras långsamt, långsamt.

det är lite roligt. lustigt. underhållande.
vad man kan skapa.
hur man kan skapa det.
vad man kan uppleva.
hur man kan uppleva det.
vad man väljer att göra det till.

hur man kan välja skriva med små bokstäver trots att versaler är ett så mycket mer gillat ord än gemener.

hur man kan lyssna på lars winnerbäck en hel dag
och jag
inte man, jag
har insett att han måste gilla månen

omnäromnär
jag skriver skriver jag aldrig om månen
men stjärnor
stjärnor är bra

hur fåordig en konversation på msn kan vara

stackars hon som aldrig fryser och alltid får vad hon vill ha

vi säger konstaterande.

4 kommentarer:

Fjärilsflickan sa...

"stackars hon som aldrig fryser och alltid får vad hon vill ha"
<3
kärlek på hela ditt inlägg.
För att det är så typiskt ditt utrycksett.
Älskar dig!



_känslosam_

svartvitinuti sa...

"jag letar efter rispor i ytan
en spricka, ett hål, en skarv"

"stackars hon som aldrig fryser och alltid får vad hon vill ha"


<3 Kärlek på dina texter :) Dina meningar är så fiina! Förstår inte hur du kan skriva så... underbart vackert!!

Erica sa...

fast det kursiva samt rubriken är citat mina vänner.

A Broken Photograph sa...

Att försöka komma på något som kan matcha det där känns ganska meningslöst. Men återigen finns det inga ord som låter bra. Det känns, som varje gång du skriver. Varje gång dina ord tar form och bildar meningar och sammanhang.

Ett stort hjärta till dig som den stjärna du är :*