18 juli 2009

Spotifyspelningslistor.

Ingen bryr sig om den här bloggen längre. Allting flyter bort och jag med och ni med och jag orkar då inte ens fundera över det.

Saker jag orkar fundera över är dock:

Lars Winnerbäck. Hur han kan återkomma igen och igen och igen med samma underbarhet. Om vi ska gå tillbaka till ämnet min blogg så är han nog den mest citerade mannen i den.

Sen tog det nog slut.

Ingenting får riktigt något sammanhang längre. Det är lov, sommarlov, vi skyller på det.
Fast egentligen är det mer uppsorterat än vanligt. Även om det inte märks i text. Man slänger en del, packar ned resten i flyttkartonger och tar fram det man känner att man vill se i nystädade möbler.
Jag sjunker ner i blåa fotöljer och upplever saker på nytt. Med nya perspektiv flimmrar bilder förbi på tv-skärmar, inte riktigt på samma sätt som någonsin förr¨.

Gräsplaner.

Grusplaner.

Hallonbuskar.

Busshållplatser.

Bilfärder.

Frågetecken
vad det är för skillnad mellan olika saker
varför man kan vara mittemellan
orange när det bara borde finnas gult eller rött

Nya fotavtramp ökar höjden på trappsteg, höjden på trappsteg
och bara fortsätter framåt
utan att veta
vart den leder

trappan alltså

5 kommentarer:

A Broken Photograph sa...

jag tänkte bara säga att jag bryr mig om din blogg. Gillar att läsa dina ord, om de nu är klarspråk, hummel eller något helt annat. Även om allt flyter bort i sommarlov. Bara för du är så himmla bra <3

Elin sa...

lika poetisk som alltid, skymning? :P Detta är Moth Willowweb som talar eller som jag nu kallas på FeFo; Secchan. Minns du?

Jag hittade precis din blogg, men den känns som något jag kommer fortsätta läsa... Läs min med? O.o *ge kaka*

Elin sa...

Jag tänkte försöka hitta tillbaka till hoggy-känslan på Fefo så jag loggade in och kollade runt ;) din blogg fanns på din profil och jag gillar att läsa bloggar :) Tack för komplimangen om min blogg, jag läste bilingual på gymnasiet så hälften av allt jag gör har ändå varit på engelska i tre år, känns nästan som ett andra modersmål nu.

Hoppas allt är bra med dig med :)

Btw, prenumererar du på svar på kommentarer som du lägger på andras bloggar? Så att du liksom får ett mejl när någon har skickat ett svar på din kommentar?

Fjärilsflickan sa...

Visst känns det som att man kommenterar mindre, skriver mindre. Men kanske har vi bytt kvantitet mot kvalitet?

Din blogg är lika underbar som dig <3

Jag läser dina ord.
Älskar dina ord.
Älskar dig.

L sa...

du är helt otroligt begåvad och underbar.