09 mars 2009

Ny dag gryr, släcks

Vi talar aktivitet
tredje dagen på rad nu
fortsätter att skriva kort
och oförståeligt

Lyssnar på shuffle
som vanligt
slösar bort kvällarna
som vanligt

Om det kallas slöseri?

Hockeypuckar studsar omkring
på isande vithet
Luleå - Frölunda

Vi börjar bläddra nya sidor
bok full av trycksvärta
väntas att få upptäckas
Så länge vi båda andas

Jag tror min säng vill städas
den är full av böcker och väskor
fast det är inte riktigt sant
men ändå

Och det är vår
jag tror att det är vår för hjärter dam
sprudlande, nytt, växande

Nu väntar vi på sommaren

2 kommentarer:

Anonym sa...

sv; nu bidde jag glad, trevligt trevligt =) då måste jag bli bättre på att blogga, haha. nejmen. tittar in hos dig med då!

Anonym sa...

massa fint.

så länge vi båda andas

<3
lix ;__; :)