22 mars 2009

du är en stjärna under jorden

jag läser gamla bloggutkast och funderar på att publicera dem nu som lite tillbakablick

- hon sitter i rum med fönster på ena väggen och dörr på den andra med nya stolar i svart och ljusmesbrunt och alldeles för höga bord och solen lyser in fast det snöar och allting dränks i babbel framifrån hon lyssnar på väldigt noga förstås och hon skriver små ord i block efter block med rosa penna helt okontrollerbart är det som brickor som faller bara man puttar på en
faller allt sönder
och vi lever kanske i en evig dominovärld av hit och dit och bra och dåligt och veta och inte undra -

andra mars. var det en dag bland alla andra eller någonting att minnas? jag letar i minnet och hittar den snart. egentligen var det bara en dag bland alla andra, men jag minns det ändå.
grönt, vitt och rött och svart. brunt och långt och bra, javisst, bra.
redovisning och leenden, för vadå? och blåa puffar och nya samtal och nu är allting egentligen ihopblandat men jag antar att man minns saker så som man vill minnas dem

Vi leker dominobrickor
och lutar oss mot varandra
Faller
i ändlös spiral
av svartvita ränder och rosa ord

'faller iväg' heter det. Dokumentet.

för det gör jag. faller iväg.
vart eller hur jag landar är en annan fråga.
men det behöver inte vara dåligt. det behöver inte vara bra heller. det bara är.


nästa utkast är från tjugoandra mars. tidigare idag med andra ord.

- Det är vår.
Jag vet inte hur många gånger jag sagt de orden på senaste. Inte för många i alla fall, för jag tror inte att det går att säga det för många gånger.
Det är vår. Det är vår.

Den här helgen är
ovanlighet
och vanlighet

och bakåt i tiden
på ett bra vis

Avlägsenhet
Vad är verkligt
verklighet
vad har hänt -

för att minnas idag behöver jag inte fundera mycket. det hade varit ganska tragiskt i så fall.
men det är en bra dag
med nya möjligheter och kanske till och med blickar mot framtiden

jomen bra jadå

precis som fredag
mycket bra
thåström är underbar
mikaela och linda är underbara
och så är det

2 kommentarer:

A Broken Photograph sa...

Hela du är väldigt fantastisk. <3

Anonym sa...

Älskar att utkast sparas, och man kan se tillbaka och minnas och inte behöver bestämma sig från början för om det var något värt liksom