15 januari 2009

Vanligthetsmönster
till rutin

" och vi hyllar vår förgängelsedemon "

Och mail om
någonting konkret
nästan lite för otroligt för att
förstås

Och msn-konversationer om
någonting mindre konkret
som undanflykt
för sömn och morgondag
att skuta upp tröttheten
till ett senare problem

"och älvor dansa i extas"

Och musik
som i Winnerbäck-maraton
avspeglas i citan

"Det finns en clown i mitt revir
Det finns en vän och en fakir
Jag kan se dom alla tre
Dom längtar lugn i levaland
Men dom gå aldrig hand i hand
Dom lever upp till sin kliché

Det bor en clown i mina skratt
o En fakir i varje natt
Det bor en vän i mina lugn
Det finns en sliten myt i allt
Det finns en vind som blåser kallt,
som blåser eld i värmeugn
Men varför vindar blåser kallt
Där finns det frågor överallt
Du behöver inga svar
Men följer med när tanken far"

1 kommentar:

svartvitinuti sa...

Jag blir glad av att läsa din blogg :)