05 januari 2009

Förnyelse

Och klockan slår tolv. Raketer i luften, skyn svart där ovanför. Färger som gnistrar, slår ut, om och om igen. Grön, rött, lila, sprakande, vackerhet, hopp. Ny dag. Nytt år.

Tankar om förnyelse. Om hur allt som inte riktigt stämt innan plötsligt ska ändras på och blir bättre, förnyande.
Tjatigt?
Jovisst. För alla är vi där, mer eller mindre. Ni skulle bara se min lista över saker som ska utföras/hända under 2009. Den är lång, väldigt vackert och förhoppningsvis väl ifylld i kommande decembertid.

Men bra känns det faktiskt. För också jag går jag på prat om chanser att börja om, även om det faktiskt egentligen inte hänt något mer än att en siffra har ändrats i våra kalendrar.
Året har börjat bra och ska fortsätta så också, även när de mörka skoldagarnas tristess griper tag om vardagen igen. Det har jag bestämt.

När vi ändå håller på och tjatar om förnyelse så kan ni ju uppmärksamma bloggens nya utseende. (Det står inte med på min lista men) kanske kommer jag till och med att börja skiva här lite oftare igen  :)

:) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ih jag gillar layouten...
nu fick jag lust att också fixa till min blogg ju :D

Lilla Fröken
om jag inte står på din att träffa lista 2009 så får du stryk ;)
I varje fall så skriver jag till det, med permanentpenna :D

puss <3

A Broken Photograph sa...

Håller med M. Fin layout (:

Och vi hoppas på att nya året går fortsatt bra om inte ännu bättre ^^

:*