05 augusti 2009

Vaniljglass

Erica startar datorn klockan två på natten för att skriva. Vid första tanken låter det ganska idiotiskt. Hon borde väl kunna vänta tills imorgon och istället gå och lägga sig?
Jo, det borde hon. Det hade varit det mest logiska.

Men om man tänker lite till, är det inte just sådant som sommarlovsnätter är till för? Sitta uppe i mörkret, med sms-konversationer, fotoalbum, musik, gamla skrivblock och bloggar.

Det tycker jag, idag tycker jag verkligen det. Frågar någon mig imorgon kanske jag svarar helt tvärtom, att varje vettig människa borde sova så mycket som möjligt.

Men imorgon är imorgon och idag är idag (även om idag, som i stort sett alltid när jag bloggar, egentligen var igår osv).

Idag var en bra dag. Spinning klockan halv elva, något jag förvånas över, både att jag orkar med det och att jag tycker det är roligare än vad jag trodde (fast det går kanske hand i hand det där, man orkar lättare om man tycker det är roligt).

IKEA-besök. Fotoramarköp (åh, vad jag älskar fotoramar! vad jag dock inte älskar är photobox som vägrar ladda upp mina nya bilder jag vill beställa)

Bilresor.

Bokläsning - När änglar faller

Samtal med oväntade personer.
Funderingar kring var man är och vart man har allt och alla?
Jag undrar också ibland
vad vi är och inte är ..
är svar på frågan
riktigt än

Jag försöker (två månader efter flytten) tag i någon sorts organisering i mitt rum. Packar upp saker, hittar gamla skrivblock och börjar läsa. Ni som känner till hur effektiv jag brukar vara vid t.ex. städning kan nog tänka er hur bra och snabbt det går med den här uppackningen..
Hittar gamla texter, gamla minnen. Förundras återigen över hur mycket som kan sparas, i en text, bild eller låt.

- goodnight sweetheart, well it's time to go -

1 kommentar:

Elin sa...

hmm, hade oxå gärna gjort det där. satt igång datorn mitt i natten för att jag fått en skriv-boost, men tyvärr, när jag väl somnat vaknar jag inte förrän jag är utvilad och utan någon form av socker så orkar jag inte sitta uppe så länge ändå xD

Nostalgi är bra :) Det är sånt som får en att inse hur fort tiden går och hur värdefull den verkligen är.